سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مایکل جکسون مرگ و زندگی نامه

ارسال شده توسط رنگارنگ در 88/4/7:: 8:36 صبح


 

مایکل جکسون
مایکل جکسن در ????
 
اطلاعات هنرمند
تولد 29اوت 1985
گری , ایالت ایندیانا
اصل/ملیت USA
مرگ 25ژوئن 2009(50 سال)
لس آنجلس , ایالت کالیفرنیا
سبک‌ها پاپ, R&B, راک, سول
فعالیت(ها) خواننده، آهنگساز، ترانه نویس، تولید کننده، تنظیم کننده، رقصنده، طراح رقص، بازیگر، نویسنده، تاجر، مدیر مالی
ساز(ها) آواز، سازهای گوناگون، سازهای کوبه‌ای
مدت فعالیت 1967-2009
ناشر(ها) موتاون، اپیک، سونی
وب‌گاه MichaelJackson.com


مایکل جوزف جکسون (زاده29 اوت 1985، درگذشته 25 ژوئن 2009موسیقیدان، سرگرمی‌ساز و بازرگان آمریکایی بود. فرزند هفتم خانواده جکسن، او فعالیت حرفه‌ای خود را در عرصه موسیقی از سن 11سالگی بعنوان یکی از اعضای گروه جکسن فایو آغاز نمود و در حالی که هنوز عضوی از گروه بود، در سال 1971 کار خود را به عنوان یک تک‌خوان شروع کرد. او را سلطان پاپ می‌نامند، پنج آلبوم از آلبوم‌های استودیویی او جزء پر فروش ترین آلبوم‌های جهان هستند: جدا از بقیه، دلهره آور، بد، خطرناک، تاریخ.

در اوایل دهه هشتاد میلادی، او به عنوان برترین نماد موسیقی پاپ، و اولین سرگرمی ساز آمریکایی آفریقایی تبار شناخته شد که موج قدرتمند و ساختار شکنی عمیقی را بنیانگذاری نمود، آغاز این موج از شبکه? MTV بود. محبوبیت موزیک ویدئوهای او مثل «بیلی جین»، «بزن به چاک» و «Thriller» (دلهره آور)، باعث تحول ساختار موزیک ویدئو به صورت یک فرم هنری و ابزار تبلیغاتی شد، و شبکه? تازه تاسیس MTV را به شهرت رساند. در دهه نود نیز ویدئوهایی مثل «Black or White» و «Scream»، آثار جکسن را به طور مداوم در لیست برنامه‌های اصلی MTV قرار داد. جکسن با اجراهای روی صحنه و موزیک ویدیوهایش، حرکات تکنیکی پیچیده رقص مثل روبات و مون واک را به محبوبیت رساند. شیوه منحصر به فرد او در موسیقی و سبک آوازش، تعداد بیشماری از هنرمندان هیپ هاپ، پاپ و آر اند بی معاصر را تحت تاثیر قرار داده‌است.

او توسط بنیاد و تک آهنگ‌های خیریه? خود، و پشتیبانی39جنبش خیرخواهانه، میلیون‌ها دلار برای اهداف خیریه وقف یا جمع آوری کرده‌است. با این وجود ابعاد دیگر زندگی شخصی او، همچون ظاهردر حال تغییر و رفتارش, سبب ایجاد جنجال‌های غرض ورزانه‌ای شد که به چهره? مردمی او صدمه زد. او در سال 1993 متهم به سوء استفاده جنسی از کودکان شد. اما پلیس تحقیقات جنایی را به دلیل عدم وجود شواهد کافی متوقف نمود و جکسن هرگز دستگیر نشد. پس از آن او دوبار ازدواج کرد، پدر سه فرزند شد و تمام این‌ها جنجال بیشتری ایجاد نمود. از اوایل دهه نود نگرانی‌هایی درباره? وضعیت سلامتی او وجود دارد و از اواخر دهه نود اخبار ضد و نقیضی در باره? وضعیت مالی این خواننده گزارش می‌شود. در سال 2005 جکسن بدلیل اتهامات بیشتری مربوط به سوء استفاده جنسی و چند اتهام دیگر محاکمه و تبرئه شد.

او جزو تعداد معدودی از هنرمندان است که برای بار دوم به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافته‌است. از دستاوردهای دیگر او می‌توان به ثبت رکوردهای بیشمار در لیست رکوردهای جهانی گینس، از جمله عنوان "موفق ترین سرگرمی ساز تمام دوران هاً, 13 جایزه گرمی,13 تک آهنگ شماره یک سولو__ بیشتر از هر هنرمند مرد دیگری از زمان پایه گذاری جدول صد اثر برترــــ و فروش بیش از 750 میلیون واحد در سراسر جهان اشاره کرد. در صنعت موسیقی جایزه‌ای نمانده که جکسن به خانه نبرده باشد. همچنین او یک تاجر بسیار زیرک است, بسیاری او را یک نابغه در تجارت توصیف کرده‌اند و هیچ هنرمندی از نظر وسعت توانایی کنترل امور مالی و تجاری با او قابل مقایسه نیست. تقریبا چهار دهه‌است که کنکاش‌های بسیار موشکافانه در زندگی خصوصی جکسن همراه با دوران فعالیت درخشانش، او را جزئی از فرهنگ مردمی کرده‌است. او به عنوان یکی از مشهورترین مردان جهان شناخته می‌شد.

او در روز 25 ژوئن 2009 ، به ایست قلبی دچار شد و به کما فرو رفت . او به سرعت به بیمارستان انتقال یافت اما با وجود تلاش تیم پزشکی برای بازگرداندن تنفس او، درگذشت.





بازدید امروز: 223 ، بازدید دیروز: 167 ، کل بازدیدها: 582592
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ